сряда, март 12, 2008

Мтел, мтел... абе, вие си знаете

Поради това че съм разсеян и неособено организиран, съм един от хората в България, които най-добре познават процедурите на Мтел при спиране на телефона за неплатена сметка. И съответно при пускането му.

На 5 февруари, съвсем предвидимо (получих SMS), ми беше спрян телефона. Отдавна съм престанал да се вълнувам от такива дреболии. На 7-ми отидох и си платих сметката.

Но какво става? На 8-ми и 9-ти март, цял уикенд, бях без телефон. В понеделник се опитвам да разбера причината.

Телефонен разговор със *88

"Добър ден"
"Добър ден"
"Искам да разбера защо не ми пускате телефона. 088Х ХХХ-ХХХ"
"Момент така, господине"
...
"Имате неплатена фактура на стойност 3,56 лева. Докато не я платите, телефонът ви няма да бъде пуснат"
"Но аз си платих всичко! Откога е тая фактура?"
"Фактурите се гененрират автоматично на 7-ми срещу 8-ми вечерта."
"Но аз бях във ваш офис на 7-ми през деня. Защо вашите колеги не ми казаха, че имам още една фактура за плащане?"
"Те не могат да видят (!!!!) новата фактура в системата, защото още не е излязла при тях (!!!!)"
"И какво трябваше да направя аз тогава на 7-ми във вашия офис? Да им дам кратък инструктаж как се работи със системата ли? И щом съм си платил вече, не може ли да ми пуснете телефона?"
"Много съжаляваме господине, но трябва да дойдете до наш офис, за да си покажете личната карта (!!!!)"
"Добре, вижте, това също не ми е много ясно. Защо толкова държите да разглеждате личната ми карта. За последната година вече ви я показвам 4-5 пъти? Можете ли да ми обясните."
"Ако искате да ви пуснем телефона, трябва да ви видим личната карта и да подпишете молба за активиране на телефона."
"Искате да ми кажете, че защото вашият човек на гишето не познава добре системата, а и защото системата ви не работи добре, аз трябва за пореден път да си нося личната карта и за пореден път да попълвам молба?"
"Трябва да сме сигурни, че точно вие, титуляра, искате да активирате телефона."
"А това защо?"
"Необходимо е."
"Добре, обяснете ми защо ви е необходима за пореден път личната ми карта и защо трябва да се легитимирам за да ми пуснете телефона, след като очевидно грешката е във вашата система?"
"...."
"Добре, добре, ще дойда в офиса"

В крайна сметка искам да имам и работещ телефон.

Имах подобен разговор и в самия офис но сега нещо нямам настроение да го преразказвам.

Оказва се, че с някаква нова услуга в Мтел, наречена "клиентска парола" ще мога дистанционно да си пускам телефона при платена сметка. Какво облекчение. Отделно си имам пин код на картата и клиентски номер на фактурата. За всеки случай.

Добре че дебитната ми карта ми иска само пин код.

9 коментара:

Анонимен каза...

Прочетох това ,което си написал,само не разбрах,защо си плащал на 7-ми.Те като зануляват на 6-ти вечерта,вече си много закъснял.На фактурката пише 14 дни.Това прави около 23-то число.Те дават и някой друг ден гратис,та става да платиш до края на месеца.Само си усложняваш живота и стоиш без телефон.Аз съм доволна,защото само те дават няколко дни гратис.Ива

komitata каза...

Ива, нищо не разбрах от това, което ми каза. Платих на седми защото тогава можах.
Каква връзка има това с 14-те дни.
Май въобще не си разбрала смисъла на постинга.

Анонимен каза...

До болка познато, но с Глобул. Преди около година ми анулираха сим картата (която си ползвах повече от 4 години), без предупреждение, без смси. Имат си там някакви условия, че ако 6 месеца не си зареждал ваучер на стойност над 5лв ти анулират картата. Само дето не им схванах много логиката, защото за всеки от тия 6 месеца аз си зареждах по 4-5 ваучера от 5лв... Ама не може 5 ваучера по 5 лв, трябва 1 за 15лв! Луда работа! Но пък като не ме искат за клиент няма да ги моля. От тогава ги заебах и Глобул и Мтел. Сега съм на сметка към Вивател и говоя 10 пъти повече, а плащам 10 пъти по-малко. Това е Глобул и Мтел само си гонят клиентите, щот си мислят, че са голяма рабора.
ГалЙол

asteria каза...

На мен ако ми спретнат такъв номер - директно ги зае...м! Баси наглите! Мтел са се самозабравили! Не че Глобул са кой знае, колко по-добри, ама все още имат някакви остатъци на толерантност и нямат, ТОЛКОВА глупави правила, като Мтел. Каво му се натискате на тоя Мтел - не знам!

Стойчо каза...

@asteria - заебавай ги. Свидетел съм на разговора на Комитата с МентеЛ. Абсолютно точно го е преразказал.

Thorin каза...

Не си прав да се нервираш. Не че не могат да работят със системата и не я познават, а просто фактурата не е била генерирана тогава. Няма как да видиш нещо, което не съществува. А ти като си толкова разсеян, че да забравяш да си плащаш телефона си сложи един ремайндер на компютъра и си го плащай през интернет.
И в крайна сметка никой не те задължава да стоиш при МТел. Сигурен съм, че тези неща си ги подписал като си сключил договор с тях и само пикаеш срещу вятъра сега :)

Стойчо каза...

Абсолютно прав е да се нервира, защото го наказват за действие, което НЕ ТОЙ, а ТЕ са направили.
Той си беше платил, те не му го включиха на основание на обстоятелство, възникнално по тяхна вина доста по-късно от момента, в който той си плати.

симо каза...

коце бате дреме ти. аз имах номер в софия, пак при тия. преди да зачезна за инструктаж, отидох в офиса специално ходих да питам как да си запазя линията.

обясниха ми ето това направете и ви я пазим две години, никъв проблем. направихме квото казаха и заминах.

идвам в софия за диверсантска дейност около 8 месеца след тия събития. познайте ... номера ми не важи, даден на друг, в офиса викат оооо, няма такава процедура вече, премахнахме я още преди 6 месеца.

но така и трябва да бъде, щото консуматорът в българия има само едно право -- да плаща.

ако почне много да знае, току виж бизнеса изпофалирал.

EVV каза...

Аз какво да кажа, като при положение че лимита на сметката ми е 50 лв. получавам фактура за 259,48 лв. Смятам изобщо да не я плащам тази сметка...
П.П. Какви могат да бъдат евентуално санкциите ???

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)