вторник, декември 08, 2009

Бизнес въпрос

Напоследък обмислям да се посветя по-интензивно на бизнеса си и по-малко на читателите. Затова съм направил малка анкетка горе вляво на блога. Отделете няколко секунди, за да гласувате, от това много зависи бъдещето на този блог и съдържанието от други блогове и сайтове, което споделям с вас. Не много сложната ми бизнес идея е, че ако намеря достатъчно читатели, готови финансово да подкрепят силния ми критерий в оценката на онлайн съдържание, защото им спестява усилия по преглеждането на множество източници, ще продължа да ви заливам всеки ден с шернато съдържание, а ако не — ще трябва да променя навиците си за ползване на Интернет, с цел преодоляване на последиците от икономическата криза, а шернатото съдържание силно ще намалее, поне като количество. Предложения, мнения и коментари - долу в коментарите и отстрани в анкетата.

21 коментара:

ju каза...

Въпреки, че харесвам нещата които споделяш не бих плащал за съдържание което не е разделено по категории :)

Комитата каза...

отлична идея!

krassyo каза...

Хм. Какво е това "силен критерий в оценката на онлайн съдържание" и има ли почва у нас?

П.С. Не бих плащал за съдържание, което така или иначе ме залива отвсякъде. Дори съм си намалил в последно време броя на блоговете и фийдовете за новити, които следя като съм изрязал напълно тези, които съдържат поличитески бълвоч или злободневни неща. Но може и да има някой готов да сподели някое левче за това.

Atanas Boev каза...

Ц, Комита. Добра идея, но няма почва у нас:) Ти наистина ли искаш да си изкарваш хляба като професионален споделител на съдържание?

Светла (една от всичките) каза...

Извънредно съществено в "силния ти критерий в оценката на онлайн съдържание" е тъкмо това, че е достъпен безплатно. Иначе в повечето случаи щеше сам да си четеш каквото си блогнал.

ju каза...

За съжаление и аз се отказах от моята Седмица в линкове :( Нямам време за нищо :(((

Mike Ramm каза...

Проблемът не е само в цената на това съдържание, а и в неговото количество. Когато ме залееш с прекалено много информация (а това неминуемо ще стане, щом се постави на комерсиална основа), ще ми убиеш все повече време и в резултат ще се откажа.

Според мен смисълът на споделянето е в това: споделям само онова, което мен ме е впечатлило силно с хора, които ще го оценят. Тук няма бизнес.

Станислав каза...

Аз също смятам, че няма достатъчно хора, които са готови да си плащат за споделено съдържание, за да можеш да изкарваш реални пари. Като цяло, през социалните мрежи човек може доста добре и шарено да се информира.

Станислав каза...

...има още нещо :)

Всяка различна и евентуално печеливша идея, попринцип винаги се посреща точно по начина, който може да се проследи от коментарите по-горе. "Няма да стане", "Не си губи времето", "Ти луд ли си"...

Моят съвет е, ако имаш възможността и вярваш, че би било полезно - направи го.

Ivan-Assen каза...

С две ръце за!

Безплатната телевизия ни докара до Мюзик Айдъл и рекламите за прах за пране.

Стойчо каза...

Аз ли съм единственият гласувал за единия лев?

Станислав каза...

Принципно и аз гласувах за единя лев :)

Belomore каза...

Ако си искал да работиш аташе по печата, мисля, че отдавна си пропуснал възможността да подпишеш съответните документи, за да се присъединиш национално отговорно към елитния екип на външното ни министерство :)

Майтапа настрана, би ли си превел първо въпроса на български език? Съвсем сериозно питам, в момента донякъде гадая и се ориентирам по отговорите какво точно предлагаш.

Търновец каза...

ПарЕ нЕма! Действайте! :)))

Анонимен каза...

Бих плащал да гледам re:tv и "Пристрастно" като част от нея(нищо че го има в нета). Иначе за блога ти бе бих. А и просто не съм открил share-натото съдържание къде си го шернал(ако нямаш предвид самите постове) или не съм обърнал внимание.

Комитата каза...

шернато съдържание (внимание, не всичко е за деца под 18)

Гонзо каза...

Хмм, като начало броя споделени от теб неща ми идва байгън. В момента имам към 700 непрочетени, което значи, че няма и да погледна какво си споделил преди два - три дни. Не бих дал пари за съдържание, което няма да имам време да разгледам.

Обаче, мисля си, че за определени хора или организации може да е от полза твоят избор на съдържание в определени категории (предложението на ju идва тамам), особено комбинирано с избора на други хора. Лошото е, че част от потенциалния пазар не е дорасъл да се възползва (mainstream медите).

Апостол Апостолов каза...

Тази ваша идея не е добра. Вие преоткривате топлата вода с 10- годишно закъснение. Направете си труда и се запознайте с историята на първите платени американски издания. Тя е много поучителна.

Съзерцател каза...

Правилният вариант, бате Коста, е да "направиш предложение, което не може да бъде отказано". Какво имам предвид? Не се обръщай към читателите, а към блогърите. Например, идваш при мен и ми казваш: - Ворце, слушай, моето момче, ако искаш да продължа да споделям редовно статиите ти с моите читатели, ще трябва да ми плащаш по левче на статия! Помисли си добре- кой ще те чете, ако те сваля, а? Какво ще стане, ако ти се забавят статиите?! Колко посещения имаш дневно без мен? Аз съм твоя ПР и рекламен агент, без когото не можеш. така че си помисли внимателно. А ако ми плащаш по 5 лв. на статия, ще я държа 3 дни на чело и ще задържам конкурентите. За 10 лева... ;))))

Аз ли трябва да те уча бе, бате Коста?! :D))))))))

Bruce Wayne каза...

малко рано ми се струва за прилагане на този модел, изчакай поне да натрупаш няколко хиляди читатели на фийда

по-скоро трябва да продължиш да споделяш, в обем, който да не ти пречи на останалата работа и на ежедневието

10 лева за годишен абонамент бих ги дал, ако ме посочиш като спонсор и сложиш линк някъде :)

Апостол Апостолов каза...

Matt Drudge се казва блогерът, който създава своя Drudge Report и след като разкрива безчинствата на Клинтън в "оралния" кабинет, той направи достъпа до блога си платен.

Имаше по едно време 22 000 абонати и натрупа състояние. Проучете неговата история!

Трябва да се учим от опитните и преуспелите, а не да опипваме и налучкваме неща, които отдавна се правят с много голям успех.

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)