понеделник, декември 14, 2009

Марио, убиецът на РЗС

Вече веднъж ви се оплаках, че забелязвам твърде много драматургичен материал в историята на РЗС, който не е забелязван нито от журналистите, нито от литераторите, което за мен е ужасно жалко. Горещо съжалявам и за това, че не мога да измислям диалози. Затова снощи отделих два часа и половина от живота си (и с риск много от вас да скочат на телефоните, за да викат линейката), за да ви запозная с това, още повече че преписах 99% от репликите от пресата:

Марио, убиецът на РЗС
Документална музикална драма в едно действие
(т.е. репликите са от пресата)


Първа сцена
Кабинет в Министерски съвет. Бойко Борисов седи зад бюро, Яне е застинал в напрегната поза.


Започва енергична музика, нещо като “Полетът на бръмбара”. Яне започва да започват да се щура наляво-надясно, изведнъж замира в едър план срещу публиката.


Яне (игрив тенор, със нарастващи заплашителни нотки и плавно кресчендо):
Има изход само един, само един, само един!
Групата на РЗС до 9 в сряда да възстановим, да възстановим, да възстановим. Никакво друго развитие на ситуацията, освен посочения изход
няма да приееееемем, няма да приемем, няма да приемем!
Ние сме в състояние да проведем, да проведем, да проведем —
тежка контраатака!


Борисов (дава дружелюбен знак, басово): Ще се ангажирам, колкото ми позволяват възможностите.


Яне (по-весело и по-енергично): Ти, уважаваш ли дясно-консервативния проект?
Ти, съобразяваш ли се с позициите на РЗС
както в международен,
така и във вътрешен аспект?


Борисов (спокойно). Ще сторя туй, което мога.


Втора сцена. Стаята на парламентарната група на РЗС. Бюро. На столове стоят депутатите от РЗС и наблюдават бюрото. Подпрян на бюрото е застанал Димтър Абаджиев. Яне стои в другия край на стаята, скръстил ръце на гърдите си. Започва тревожно-меланхолична музика.


Димитър Абаджиев (трагично): Лично аз предложих Тагарински да бъде водач на листата от Враца за парламентарните избори...
Депутатите (рязко, силно и бързо): Не, не си ти виновен!
Димитър Абаджиев: Лично аз сега дължа морално обяснение за напускането му...
Депутатите (рязко, силно и бързо): Не, ти нищо не дължиш! Тагарински да оттегли заявлението си за напускане на групата. Тагарински да подаде ново заявление за напускане на парламента!
Димитър Абаджиев: Това той дължи на избирателите от своя район...
Яне (възходящо): Още днес, в рамките на деня, група от РЗС начело Наско да опита да се срещне с напусналия депутат, за да чуе лично от него м-о-т-и-в-и-т-е за д-е-й-ст-ви-я-т-а муууу.




Трета сцена. Вечер. Жилищен блок отвън. Вход. Пред входа има около 20 членове и симпатизанти на РЗС. Разпознават се Хаджолов, Зайков и ген. Илиев (бивши служители на МВР и ДАНС). Чува се марш. Маршът спира, Димитър Абаджиев натиска бутона на звънец.


Димитър Абаджиев: Марио, ела при нас.
Марио, ти ни дължиш обяснение!


Хор симпатизанти (полугласно): Той дали е там, той дали е здрав, той — дали не е отвлечен?




Хаджолов, Зайков и ген. Илиев: Марио, ние дойдохме да установим степента на риска за теб, а не да те плашим.


Димитър Абаджиев (звъни пак): Ако имаш достойнство,
застани пред избирателите
да дадеш обяснение
за постъпката си!


Симпатизанти: Какви, какви са твоите мотиви?


Гласът на Бойко Борисов зад сцената: Той не отговаря на телефоните си,
защото празнува 33 години брак!


Гласът на М. Т. по домофона: О, защо ме притеснявате на празника ми?


Димитър Абаджиев: Дори хората, като се развеждат,
дават някакво обяснение.


Тагарински: Митко, бъди честен,
защото всичко се случва!
Димитър Абаджиев: Марио, ти си два пъти по-голям мъж от мен,
Симпатизанти: Вярно! Вярно!
Димитър Абаджиев: ...но ако си мъж, излез лично пред мен!


Симпатизанти (полугласно): Неговото поведение е необяснимо.
Ние имаме основателни опасения.
Ние подозираме, че Марио Тагарински
може да е обект
на физическо или психическо въздействие...


М. Т. по домофона: Искам охрана!


Димитър Абаджиев: Очевидно, очевидно, очевидно става въпрос за
политическо отвличане и рекет.
Сега какво да правим? Да бъде ли променен
правилникът на Народното събрание и за съществуването на група да са достатъчни 8 депутати?


М. Т. (окуражително): Аз бих го подкрепил!


Симпатизанти: Към парламента! В атака!
Абаджиев: Не! Спрете!




Симпатизанти: Тагарински се държи като човек,
който е под влиянието на психотропни вещества.
А може би е подложен и на натиск.
Борисов, не комуникирай поотделно с депутатите,
а само с Янев. Като лидер с лидер!




Четвърта сцена. Пресконференция. Яне Янев е прав. До него на масата седят депутатите от групата. Щракат светкавици, тържествена музика (като големите порти на Киев, например, Мусоргски) Музиката стихва


Яне: РЗС има потенциал...
Депутати: Има! Има!
Яне: ...да даде отпор на всеки,...
Депутати: На всеки, на всеки!
Яне: ...който ни забърква в сценарии чрез такива мръсни и непочтени номера!
Депутати: На Гоце, на Гоце!


Журналистка (става): А вие подозирате ли някого?


Яне: Главните заподозрени за заговора срещу партията са от ГЕРБ...
Депутати: Бойко! Бойко!
Яне: ...но въпреки това  в РЗС ще запазим обещания толеранс...
Депутати: Толеранс! Толеранс!
Яне: ...до шестия месец на управлението, каквото и да се случи, защото сме коректни и последователни...
Депутати: Пълно шест! Пълно шест!
Яне: И няма да спрем, няма да спрем да атакуваме Георги Първанов, който се опитва подмолно да режисира, да режисира редица процеси, процеси в държавата, без да има правомощия...
Депутати: Никакви правомощия! Никакви!


Журналистка: Вашата група дали още съществува?


Яне: Парламентарната ни група все още съществува...
Депутати: Съществува! Съществува!
Яне: ...тъй като, заявлението на Тагарински за напускане  не носи никакви последици...
Депутати: Никакви последици! Никакви!
Яне: ...докато не бъде обявено на глас, на глас, от председателя на Народното събрание!
Депутати: Цецке, недей!
Яне: Пак председателят обявява и разпадането на групата и превръщането на депутатите в независими!
Депутатите: Искаме да сме зависими!


Бойко (излиза на сцената): Аз съжалявам, че трябва да бъда намесен. Утре някой ще се разведе и ще ми каже — върни ми жената. Как, кажете ми, как да стане това?


Журналистка (силно): А ултиматума на Янев?


Бойко: Съжалявам – много ясно и точно казвам...
Депутати: Той ще каже! Той ще каже!
Бойко: ...всеки, който ме познава, знае...
Депутати: Знаем! Знаем!
Бойко: ...че думата “ултиматум” при мен не върви!
Депутати: Също както и “ще”, “замразявам”, “спирам” и “частично”!
Бойко: С мен има, има диалог, но има и прекомерно, прекомерно големи очаквания...
Депутати: Очакваме! Очакваме!
Бойко: Какво очакват от мен сега - един по един всеки депутат, който тръгне да бяга от група, аз да го връщам, аз да го връщам обратно?!
Депутати: Върни го, Бойко, върни го!
Бойко: Освен да извадя един депутат от ГЕРБ и да го пратя в групата на РЗС...
Депутати: Извади го, Бойко, извади го!
Бойко: ...а то по правилник не може и това да стане...
Депутати (разочаровано): Ееееееееех!
Бойко: Аз гледам да не бягат, да не бягат моите от ГЕРБ!
Депутати: Никой не е съвършен!




Пета сцена. Интервю. Един срещу друг седят журналистка и Марио Тагарински в неформална обстановка. Между двамата има маса, на масата има диктофон.


Марио Тагарински: Засега оставам независим!


Журналистка: А имаше ли, имаше ли натиск?


М.Т. Никой не ми е оказвал натиск за това решение.


Журналистка: А сигурен, сигурен ли сте?


М.Т. Никой не ми е оказвал натиск за това решение!


Журналистка: Нима? Нима?


М.Т. Никой не ми е оказвал натиск за това решение!!!


Марио Тагарински (става и продължава, решително): Аз съм 51-годишен, хетеросексуален,
нормален мъж, с 33-годишен брак,
с деца и внуци!
И досега всички решения в живота съм взимал,
съм взимал сам.


Журналистка: Но как така, не ви ли въздействат?


М. Т.: От 18-годишен си вадя хляба сам, съвсем сам
и си гледам семейството, моето семейство,
така че никой, никога и под никаква форма,
и по никакъв начин не ми е въздействааааааал!


Журналистка: Всичко става с пари!


М.Т.: Никой не ми е оказвал никакво въздействие!
Нито ме е купувал, нито ме е продавал!
Нито са ми въздействали с психотропни вещества!


Журналистка: Как ще реагирате на призива, на призива на РЗС,
да напуснете, да напуснете Народното събрание?!


М. Т. (валсово): Не ме е избрал господин, господин...
аз съм един от спонсорите, от спонсорите...
можете да ме видите в списъка, в списъка...
в миналия парламент създадохме заедно групата на РЗС, на РЗС,
ако си спомняте, ако си спомняте, с още четирима, четирима колеги,
с които напуснахме, напуснахме ОДС...


Журналистка: А защо напуснахте, напуснахте групата?


М. Т.: Ето тук е основният, основният проблем -
дали подкрепяме едно дясно управлениеееее...
Или не го подкрепяме и честно и почтено и съвсем,
но това са съвсем други неща и аз това решение
не съм го взел на базата на някаква спонтанна реакция,
а е дълбоко, дълбоко премислено от меннннн!


Преди изборите ме помолиха да съдействам в Монтана
и Враца за привличането на бивши симпатизанти
на синята идееееяаааа.


Аз искам да напомня за проекта
"България на гражданите и Европа",
в който се включиха ВМРО и ССД,
земеделците на Георги Пинчев
и партията на Никола Николов -
"Национален идеал за единство"


Журналистка: И какво, и какво се случи?


М. Т. : За съжаление нещата не се развиха точно в тази,
точно в тази посока през последните месеци


Става въпрос за липса, за липса на доверие, може би,
може би раазлична визия по методите и начините
на водене на една политика,
по изразните средствааааааа.


Журналистка: И какво, и какво ще се случи?




М.Т.: След събитията от последните дни
едва ли е нужно на някой да се обяснявам
за какво точно става дума.


Журналистка: Бяхте ли политически отвлечен?


М.Т.: Да, за съжаление имаше
и такива неуравновесени изказвания.


Журналистка: А дължите ли, дължите ли обяснение?


М.Т.: Наистина дължа разговор на колегите си
от парламентарната група,
както и на Яне Янев,
но ще го направя по подходящ начин.


Хората се събират и разделят,
нищо трагично не е станало, защото —
защото някои ще загубят своите привилегии,
но политиката, която отстояват,
би трябвало да продължат
да я отстояват и да подкрепят
дясноцентристкото управление.


Шеста сцена. Апотеоз. Кабинетът на Яне Янев


Яне Янев и Димитър Абаджиев на сцената


Яне Янев: Кой осъществи срещата между Бойко Борисов и Марио Тагарински в "Дианабад”?
Кой осигурява и плаща за охраната на Тагарински?


Димитър Абаджиев: Кой, Яне, кой?


Яне Янев: Не съм аз разследващ журналист
Но от РЗС няма да спрем дотук и ще защитим честта и достойнството си.
Убеден съм, че зад това, което стана с Марио Тагарински,
волно или неволно, стои той — премиерът Борисов


Димитър Абаджиев: Но ще продължим ли тогава да го подкрепяме?


Яне Янев: РЗС ще продължи да подкрепя ГЕРБ
до шестия месец от управлението му
във всичко, свързано с дясноконсервативни идеи
и стабилизиране на държавата, .
Това не е ултиматум. Ако някой иска да го приема така


Димитър Абаджиев: Тагарински казва, че ни е напуснал сам!


Яне Янев: Тагарински е изпята песен от петък, от петък
най-важният въпрос е друг, съвсем друг -
това, което се случи, е със съгласието на
Бойко Борисов и е в интерес на
ГЕРБ, Първанов и ДСБ!


Борисов подмени европейските ценности,
и с всеки изминал ден става подвластен на
руското влияние в България
и на руското енергийно лоби.


Борисов и Първанов си стиснаха ръцете за обща
енергийна политика, въпреки че президентът
по конституция няма право да осъществява
каквито и да е общи политики.


Ще информирам на най-високо ниво в Брюксел,
че с действията си Борисов
подмени освен ценностите на Европа,
също и вота на избирателите
и превърна България
в протекторат и троянски кон на Русия.


Потвърждават се сигналите, че Тагарински е част от
енергийната мафия на България.
Той е използван в момента като инструмент
да бъде ликвидирана РЗС.


Защото ние сме единствените,
които разобличават статуквото и искат промяна му!


Ще бъде задушаван всеки опит
да се казва истината
след Нова година властта ще вземе мерки
да спре в медиите
алтернативното политическо говорене


Димитър Абаджиев: Призовавам медиите да попитат Тагарински
дали има интереси и в транспорта
освен в енергетиката,
и по-специално в бизнеса с маршрутките.


Яне Янев: И всички сигнали, които в РЗС са събрали
за енергийните лобистки интереси,
ще да бъдат предадени на главния прокурор!


На сцената взлизат депутатите от РЗС


Депутати: Ние декларираме,
че парламентарната ни група
се превръща в политическа група,
която е продължител
на дейността на досегашната парламентарна група.
Тя си поставя за цел
предсрочно прекратяване
на мандата на 41-ото Народно събрание,
свикване на Велико народно събрание
и приемане на нова Конституция!


Яне Янев: Има една ръка, която налага диктат още в началото на мандата си,
което няма аналог в Европа.


Още през март
ще има нова парламентарна група на РЗС
и то по-голяма,
защото ще бъдат променени текстове от правилника


(гледа към тавана)
Бойко, ние искаме да разберем дали ти настояваш
да освободим председателските места в комисиите.
Кажи, и ние ще хвърлим оставките още утре,
но ще се борим за чест и справедливост до край.


Гласът на Бойко Борисов (зад сцената): Нямам такива намерения и не съм имал никога.


Димитър Абаджиев: Заминавам за Страсбург,
за да запозная европейските политици
за методите на премиера Бойко Борисов и на ГЕРБ,
които с милиционерски ботуши погазват парламентаризма,
за да унищожат една парламентарна сила!


В кабинета се втурват полицаи, санитари, Димо Гяуров, Иван Костов, депутати от ГЕРБ, Синята коалиция и Атака. Започват да ровят по чекмеджетата и след това да ги запечатват със скоч.


Яне Янев: Аз съм народен представител.
Над мен са само законите, главният прокурор и избирателите.
На какво основание нахълтват в моя кабинет и го запечатвате?
Това е безпрецедентен случай!


Димо Гяуров: Аз считам, че подобна практика е напълно недопустима.
Да бъдат привиквани хора, да бъде злоупотребявано.
Не е нормално и говоренето от името на комисията,
без членовете на комисията да знаят това.
Тази практика аз искам да преустановя


(Завеса.)

8 коментара:

luchko каза...

Доста се посмях :-) Благодаря!

Георги Антонов каза...

Огин е, Комита! В тази връзка -- да нямаш температура? :D

Впрочем, мисля че това ще е първата опера, където някой от героите пее арията си по домофон. :D

Събина каза...

Комита,

сериозно сцепи мрака тука! :D

Комитата каза...

Искам да ви обърна внимание още веднъж, че почти всички реплики са копи-пейст от медиите ;-)

Събина каза...

Да, забелязах! :Р

Хесапов каза...

Комита, повече от два и половина часа си се трудил, но резултатът е за номинация!
Поздрави

Nicodile каза...

Комита, жив да си, ще станеш класик на българската литература!

Nicodile каза...

Комита, жив да си, ще станеш класик на българската литература!

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)