вторник, август 31, 2010

Проклятието на четвърта серия.

Проклятие тегне над четвъртите серии в няколко добри филмови поредици, което ме кара да се питам, дали не е някаква закономерност.

Снощи гледах „Шрек завинаги“. Филмът вече не е за възрастни и за деца едновременно. Децата не го разбират, майтапите са главно за възрастни. Историята е изсмукана от пръстите. На места се точи дооооооосттттаааа баааввввнооо. Племенницата ми Дарина едва издържа и дори си свали очилата по едно време. Отделно българската адаптация КУЦА – къде е Кръстьо Лафазанов? Парички ли спестихте, безобразници?! Кой е правил тоя куц превод. Децата знаят ли какво е „шут“? Думичките „смешник“ „палячо“ и „клоун“ знаете ли ги? 3D-то не може да спаси филма от катастрофа.

(В рекламите вървеше трейлър на ново екшънче – „Последният повелител на въздуха“. Навсякъде „elements“ го бяха превели като „елементи“, а не като „стихии“. Как точно се господства над елементите, драги преводачи? )

Преди седмица някъде гледах четвъртия Индиана Джоунс. Навремето го изтървах и нищо чудно, че никой не говори за тоя филм. Ужасен е и твърде пластмасов! Единствено минутите до експлозията стават (първите 15?) Дори Харисън Форд и ефектите не могат да го спасят.


„Умирай трудно 4.0“ също е твърде „четвъртит“. Изтребител срещу ТИР в пътен възел (ТИРът побеждава!), някой за малко спрял интернета на Америка... ама много ви моля. Хубав йекшън, отчайващ сценарий.

Четвъртият от „Междузвездни войни“, а именно „Епизод 1“ е всепризнато най-бозавият филм от серията.

Някой да сподели за „Рамбо 4“ и „Терминатор 4 “ (Терминатор без бате Арни? WTF!). Въпреки 7-те звездички, не съм чул една похвала за тия филми, камо ли да стигнат култовия статус на по-големите си братя.

Вероятно ако залепиш кръпка на една успешна трилогия, резултатът е предвидим.


10 коментара:

Longanlon каза...

Rambo 4 е най-добрият от поредицата, а последния терминатор си е съсвсем приличен екшън - поне колкото третия, ако не и повече

mapto каза...

А дали няма проклятие над изсмуканите от пръстите продължения изобщо. Бих казал, че ако има някоя успешна серия от филми, те обикновенно са замислени по този начин от началото.
Но така или иначе това е субективно и аз примерно бих говорил и за проклятието над Холивуд. Накратко казано: когато големите пари влязат в изкуството, идеите остават на заден план. В резултат е по-лесно да пуснеш банално предъвкване на стара идея, отколкото да пробиеш с нещо ново. Един пример тук: http://mapto-on.blogspot.com/2009/12/blog-post_28.html

wattie каза...

SAW IV си беше добър филм. Не колкото първата част естествено. Всъщност от 6те само вторият беше боза.

Съзерцател каза...

Аз също съм срещу продълженията.
Това вече започва да прилича на сериал.

Itilon каза...

На мен лично Шрек 3 ми изглежда в пъти по-слаб от четворката. Терминатор 4 също си е съвсем приличен филм (да не говорим, че на по начало не се води 4-та част на старата поредица, а първа на нова трилогия в нов жанр).

С това за парите и идеите въобще, въобще не съм съгласен! :)

Комитата каза...

Добре, ще гледам четвъртия терминатор и четвъртия рамбо и ще ви държа отговорни ;-)

Анонимен каза...

Последния Терминатор е супер готин и си го гледам с кеф. 3-ката е много по-голяма боза.Издишаш.

Фил каза...

О, Шрек 4 беше тотално изсмукан от пръстите, Терминатор 4 беше ужасен(тройката ставаше), Умирай трудно 4 беше абсолютно ужасен, докато останалите са ми сред най-любимите екшъни. Не помня кой беше 4-ия Батман, ама до колкото си спомням беше абсолютна боза - той ли беше с бате Арни и батгърлитата?

Стойчо каза...

Има такъв проблем с Шрек 4, като може би филмът е за малко по-големи деца от племенницата. По-скоро филмът може да се разглежда като разказ за проблемите на големите, разказан пред малко по-големи от Дарина деца. На романтично настроени дами също би им харесал донякъде.

Във всеки случай филмът е много по-зле от Играта на играчките 3, който ми се струва е един от най-добрите филми на това лято

Eeyoree каза...

Половината от тези 4-ти серии не съм ги гледала, но за Терминатор 4 можем да спорим. Може да се каже, че съм закърмена с този род филми и да си кажа честно се радвам, че е така, вместо да гледам филми от рода на "Перла", "Любов и омраза" или "Дързост и красота". Както и да е. Та в по-горе споменатия филм все пак присъства Арни. Не знам кой те е излъгал, но той се появява макар и за кратко. Филма си е доста добър и дори съм намислила да го гледам отново. Индияна Джоунс 4, обаче е пълна боза! Инди трябваше да си остане вечния ерген, а не да се окаже баща и накрая детството на Анакин едва ли е най-интересното нещо, което Джордж Лукас можеше да сътвори, но филма не е чак такава издънка, каквато можеше да бъде при други обстоятелства. Виж обаче Шрек 4 още не съм гледала и колкото повече чета толкова повече се отказвам да го сторя. Навсякъде валят само порицания и общо взето лоши неща, но съм решила, че каквото и мъчение да ми готви съдбата ще го изтърпя.

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)