вторник, март 29, 2011

Човекът на новото време

Снощи проведох един разговор, който приличаше на това:


Ние спориме 
       двама със дама 
               на тема: 
"Човекът във новото време".

А дамата сопната, знаете - 
тропа, нервира се, 
           даже проплаква. 
Залива ме с кални потоци 
                   от ропот 
и град от словесна 
              атака.

- Почакайте - казвам, - почакайте, 
                             нека... -

Но тя ме прекъсва сърдито: 
- Ах, моля, запрете! 
                Аз мразя човека. 
Не струва той вашта защита.

Аз четох как някой 
           насякъл с секира, 
насякъл сам брат си, човека. 
Измил се, 
   на черква отишъл 
                подире 
и... после му станало леко. -

Смутено потръпнах. И стана ми тежко. 
Но аз 
   понакуцвам 
        в теория 
и рекох полека, 
         без злоба, 
               човешки, 
да пробвам със тази история. -

Тя, случката, станала в село Могила. 
Бащата бил скътал 
               пари. 
Синът ги подушил, 
           вземал ги насила 
и после баща си затрил.

Но в месец, или пък 
              във седмица само 
властта го открила и... съд. 
Ала във съдът 
      не потупват по рамото, 
а го осъждат на смърт.

Отвели тогава злодея 
                злосторен, 
затворили този субект. 
Но във затвора попаднал на хора 
и станал 
     ч о в е к.

Разговорът ме запрати в размисли за най-най-важното в живота и какво правя с всичките тези часове, когато не пиша в блога.

Искате ли да говорим по някоя тема? Може да напишете в коментарите.

23 коментара:

Анонимен каза...

Като виновно пропуснал възможността да беседвам с човека и дамата, очаквам с интерес тея там работи за смисъла

вапцахме я каза...

Той Вапцаров си го е казал, но тъничко, между редовете - заключи жената с верига в кухнята, да ти е мирна главата.

Може и за това да поговорим, Комита?

Стойчо каза...

мдаааа, даже поетът го е казал, че претъпниците трябва да влизат в затвора...

Комитата каза...

трупам, трупам идеи

Стойчо каза...

какви дами имаше едно време... – сега подписка за освбождаване ще направят (#ощеидеи)

Комитата каза...

затова и те с верига в затвора. хубаво го казват анонимните.

Стойчо каза...

май само аз давам идеи, но ето следващата:
„затворът е за хора“ без обратното да е вярно

Стойчо каза...

егати темата зададе, сърбят ме ръцете за нови теми:
„в църква се ходи чист“ :)

Стойчо каза...

Това монархо-фашизмът е страшно страшен:
„В село Могила бащата скътал пари“

Ангел Грънчаров каза...

На мен ми се стори, че г-н Комитата беше изпаднал в непростимо за положителен човек философско настроение, ала за радост никой не разбра това :-)

Комитата каза...

И епилогът е интересен:


И тук започва развръзката, значи.
Как мислиш, читателю, ти? -
Тя, бедната дама, започна да плаче,
започна във транс да крещи:
"Ужасно! Ужасно! - Разказвате,
сякаш
като че там сте били!"...
Какъв ти тук ужас?! -
Той пеел човека. -
Това е прекрасно, нали?

вапцахме я каза...

Комита, остави жените в кухнята, Вапцаров в библиотеката и кажи какво стана с този Алекс Букарски?

Изчетох първата му книжка, очаквах малко повече, но ми допадна, не съжалявам, че си я взех. А сега какво?

Ще има ли нещо ново от него?

Комитата каза...

Букарски в последните години се посвети на публицистиката:

Ето тук

Nevena Nikolacheva NEN каза...

:) говори ни за нещата дето ги разбираш най-добре :) не за жени

Комитата каза...

ободряваща и вдъхновяваща, както обикновено ;-)

legrandelf каза...

А'е пачите не трябва ли да залягат над бук(у)варите, а не да дават акъл на неразбиращите темите? ;)

Това е като една девойка преди няколко вечери, дето ми разтягаше локуми колко много мразела пениса. Попитах я: "Ти, путко, колко пениса си еректирала, че ги намрази толкова бързо...", а един неин хомосексуален приятел, в опит да я защити: "Тя е жена, по-добре ги разбира нещата..."

:)

Стойчо каза...

Мрази? Пък аз мислех, че жените са изтъкани от любов, а то какво се получава... Елфе, интересни позанти имаш ;-)

legrandelf каза...

Ам... тази не ми е позната. Случихме се в една и съща дупка просто :) И така злобно, със зъби гърчеше нейната си компания, че нямаше как да се намеся :))))

При все, че теорията й беше фрапантно ужасяваща :)

Плюс това аз приятелки/познати, които да не харесват пенисите - нямам!

:)

Това ми е първият въпрос като се запознавам...

Belomore каза...

Брех, т'ва фашисткото правораздаване...

"Но в месец, или пък
във седмица само
властта го открила и... съд."

Комитата каза...

Беломоре, има много любопитни подробности както от епохата, така и типични, в цялата поема.

Belomore каза...

Оценявам просветителския ти ентусиазъм, ама кое точно те кара да мислиш, че сега и тук разбирам за съществуването на поемата и съдържанието й? ;)

Комитата каза...

А, не твърдя че е непозната, не ме разбирай погрешно. Просто, когато я четох изведнъж забелязах неща, които не бях забелязвал никога досега.

Belomore каза...

Ясно, криво съм разбрал.

Закъснели честитки и от мен!

Споделените неща на Комитата

Виж какво споделям , заслужава си повече от това, което пиша. (старите споделени неща)